Proces

Vores arbejdsproces

I vores arbejdsproces gør vi brug af Innovationsslangen. 
Innovationsslangen er en arbejdsprocess som vi skal følge, da vi via den vil kunne forbedre forbrugerens liv.
Innovationsslangen er endvidere en process, som gør at vi hele projektet i gennem er åben. Der er ingen begrænsninger og den hjælper os til at være i processen hele vejen igennem. Dette forhindre os i at have et facit for tidligt.


Innovationslangens fem faser 

Fase 1: Forventningsafklaring 
Fase 2: Research 
Fase 3: Kategorisering og analyse 
Fase 4: Konceptudvikling og design 
Fase 5: Prototyping og test

Onsdag den 4. marts 2015

Vi er i dag begyndt på arbejdsprocessen. Vi har arbejdet i fase 1, med forventningsafklaring. Vi har i denne fase udarbejdet en mindmap (se billede), en samarbejdssamtale, samt skrevet forventningerne ned til vores vejleder. 
Vi har endvidere udarbejdet nogle spørgsmål til de to personer som vi skal interviewe angående KOL. Vi har fået aftalt et møde med den kliniske vejleder og har i denne forbindelse lavet nogle spørgsmål til hende angående problemstillingen. Vi har som det sidste lavet en plan over hvad vi skal lave af lektier til næste gang vi ses, samt lavet en dagsorden over vores næste projektdag.


Torsdag den 5. marts 2015 

Vi har i dag befundet os i fase 1 og 2, da vi har brugt tid på forventningsafklaring og søgt efter litteratur. 
Vi har holdt vejledermøde hvor har gennemgået samarbejdssamtalen, samt forventninger til vores vejleder. Vi har ydermere fået aftalt med vores vejleder, hvordan vi skal arbejde fremadrettet. Vi har aftalt alle vejledningsdatoer, samt fået at vide hvad vi kan lave om mht. interview med patienter. 
Vi har til sidst fået redskaber af vores vejleder til konflikthåndtering.

Mandag den 9. marts 2015 

Vi har i dag været tilbage i fase 1, da vi i samarbejde med vores kliniske vejleder har brugt tid på forventningsafklaring. Her fandt vi ud af, at der i problemstillingen var andre fokuspunkter som vi kan tage udgangspunkt i. Vi har fået uddybet vores problemstilling yderligere og fået svar på en masse spørgsmål omkring patienten og hendes ægtefælle. Vi har på vores facebook gruppe lagt et referat ud af mødet med klinisk vejleder, og udfra dette er vi blevet enige om et konkret fokus på projektet. (Se nedenstående billede) Vi har aftalt af planen for tirsdag d. 10 er at lave en ny brainstorm ud fra vores fokus, samt koble noget teori på. 




Tirsdag den 10. marts 2015 

Vi har idag befundet os i fase 1 og fase 2. Vi har arbejdet i fase 1 i og med vi har lavet en opdateret mindmap på baggrund af gårdagens vejledning med klinisk vejleder og fordi vi har fået fastlagt fokusset immobilitet. (Se billede) 


Vi bevægede os efterfølgende over til fase 2, hvor vi har arbejdet med hvilken metode vi vil benytte, teoretikere samt sundhedsloven. Vi har fået lagt vores arbejde ind på bloggen idag og arbejdet går hurtigt fremad. Vi har endvidere planlagt hvad vil vil arbejde med til næste gang, samt fokus til næste vejledning med Anne Marie på torsdag - dette har vi skrevet ind på vores facebookgruppe, så der er struktur på samarbejdet.

Torsdag den 12. marts 2015 

Vi har i dag holdt vejledermøde. Vi har under mødet talt om at vores interview og kommet fra til at det ikke er smart at interviewe en pårørende fra vores familier. Vi er derfor stadig i fase 1 og 2, da vi nu skal finde en anden og interviewe. Vi har endvidere talt om at vores analyse kan laves ud fra en artikel, i stedet for et interview. Vi har til sidst fået styr på at vores fokus ikke bliver for bredt, og har derfor nu fået det indskrænket lidt.   

Mandag den 16. marts 2015

Vi har i dag været samlet i Aalborg. Vi har fået dannet os et overblik over hvor vi står lige nu og hvad vi mangler. Vi har arbejdet på at lave nogle spørgsmål til vores interview og skal på onsdag interviewe en sygeplejerske, samt filme det så vi er klar til kommunikationsøvelsen torsdag.
Vi har besluttet at vores analyse skal laves på baggrund af en artikel samt teorier af psykiateren Irvin D. Yalom. 
Vi har fået fordelt hvad vi hver især skal have lavet til på onsdag. Vores plan er at vi så småt vil til at bevæges os ind i fase 3, for at komme igang med analysen. Vi har ydermere planlagt hvad vi vil tale om til vejledning med Annemarie imorgen.


Tirsdag den 17. marts 2015 


Vejledningen med vores vejleder blev idag aflyst og derfor valgt vi at tage hver for sig. Inden vi tog hjem aftalte vi hvad vi skulle lave til dagen efter og kommunikerede yderligere på facebook omkring dette. Vi bevægede os ind i fase 3, da vi påbegyndte analysen. Dog befinder vi os stadig i fase 2, da vi stadigvæk søger efter ny viden. 

Onsdag den 18. marts 2015

I dag har vi i gruppen siddet og samarbejdet oppe på skolen. Vi har gennemgået bloggen, hvor vi har set på hvad vi synes er godt og hvad der måske skal laves om, samt hvad der endnu mangler. Vi havde endvidere vejledermøde med vores vejleder, hvor vi fik afklaret en masse spørgsmål. 
Dagen sluttede vi af med at interviewe en sygeplejerske, hvor vi synes vi har fået nogle gode svar - men også svar som resulterede i at vi måtte tilbage i fase 1 og lave om i vores problemstilling endnu en gang. 

Vi har i dag fået sat os selv lidt på prøve da vi har kunne mærke hvilke frustrationer det kan give at skulle blive i processen. Det er tydeligt at vi alle bedre vil kunne lide at vide hvad vi arbejder hen i mod. Men det er frustrerende når vi konstant kan mærke at det ændre sig. Dette give en følelse af at vi mangler enormt meget, og slet ikke når det.
Vi har aftalt at vi til næste gang skal prøve at korte lidt af teksterne af her på bloggen, da der under nogle afsnit står for meget. 


Torsdag den 19. marts 2015 


Vi startede dagen med at tage "ja hatten" på og fik styr på gårdagens frustrationer. Vi besluttede os for at finde et lokale med ro og et aktivbord, så vi lettere i fællesskab kunne følge med og få styr på bloggen. Vi gennemgik bloggen slavisk og fik styr på hver enkelte opslag.
Vi har i dag fået dannet os et godt billede af hvad vi mangler og satser på at nå det meste af analysen i morgen, så vi på den måde kan være i fase 3 igen.

Fredag den 20. marts 2015 



Vi har idag arbejdet i Aalborg hjemme ved en fra gruppen. Vi har brugt hele dagen på at få overblik og få lavet størstedelen af analysen, vi har derfor befundet os i fase 3.
Vi har til næste gang aftalt at vi alle ser på det sidste af analysen og hvis vi skriver noget har vi oprettet et Googledocs, så vi alle kan bidrage med noget. Dermed arbejder vi sammen uden at sidde i samme rum.

Weekenden den 21.-22. marts 2015

Vi har arbejdet godt sammen i google docs i løbet af weekenden. Vi har næsten alle fået bidraget med noget til afslutningen på analysen. Google docs vil helt sikkert blive anvendt fremover, når vi skal igang med planlægning af eksamen.

Mandag den 23. marts 2015

Vi har i dag være på skolen og haft kommunikationsøvelse med vores vejleder. 
Dette gik fint og var meget lærerigt. Efterfølgende tog vi til Aalborg og fejrede Mathildes fødselsdag, med kage og analyse.
Vi har afsluttet dagen med at færdigøre analysen og er derfor færdig med at begive os rundt i fase 3.


Tirsdag den 24. marts 2015 

Idag har vi været i Aalborg for at rette bloggen igennem, lave evaluering af forløbet og aflevere vores blog. Vi har også talt om hvordan vi vil mødes til eksamensforberedelse og hvad vores forventninger er til selve eksamen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar